Re: [elmo-users] interfejs

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] interfejs
Date: Wed, 24 Sep 2003 15:53:21 +0200

> Niestety nie jestem tymi skrinszotami bardzo uradowny.

Tego się niestety spodziewałem.

> Dobrze by było też zostawic userowi możliwość wyboru
> stary-interfejs/nowy-interfejs (najlepiej gdyby można było przełączać
> jakimś skrótem klawiaturowym bez restartowania elmo)

Jednym słowem jestem jedyną osobą, której podoba się to choćby w małym
stopniu.

> można by tak: każde kolejne (powiedzmy) 20% listu jak
> ,,przejdzie'' to
> ta inforamcja pojawia się na 2 sec. tam gdzie zwykle pojawiają się
> komunikaty o błędach(echo area?).
> Np. ,,mailto - address@hidden - 40% (2.5kb/s) transferred''

To jest niemożliwe.  Z tego okienka korzysta jeszcze kilka innych
modułów.  Tam są między innymi wyświetlane komunikaty o błędach, tam
też wpisuje się nazwy funkcji do uruchomienia, podaje się adres
odbiorcy listu.  Wpisywanie + error handling to już moim zdaniem max do
czego można je wykorzystać inaczej będę szukał błędów długimi
godzinami. Podczas gdy mam już przepisane clock.c tak aby wątek zegarka
mógł "zarządzać" aktywnymi zadaniami w tle (background jobs).  Muszę mu
tylko znaleźć miejsce, w którym będzie się wyświeltać opis i postęp
takiego zadania.

Zdaje się, że najlepiej by było, gdyby można było konfigurować każdy
aspekt wyświetlania elmo.  Rozmiary i położenie okna, oraz istnienie
ramek, kolorów itd.  Wtedy można by było dowolnie dobrać wygląd elmo.
I zadowoleni byliby przyzwyczajeni do ascetycznego wyglądu (bo przecież
dałbym Wam spreparowanego configa), a domyślny mógłby być troszkę
bardziej zachęcający.

Musicie bowiem wiedzieć, że ja jestem kompletnym artystycznym
beztalenciem.  I objawia się to właściwie pod każdym względem, a dla
Was najbardziej odczuwalne powinno być to, że interfejs jest "goły" i
niewygodny.  Moje pierwsze odczucie po zobaczeniu tych screenshotów
było "o kurczę, super, czemu od razu tak tego nie zrobiłem" (choć może
to wynikać z faktu, że mnie się wszystko podoba).  Wczoraj siedziałem
sobie przy tym przez jakiś czas.  Zmniejszyłem okienko folderu,
wyświetliłem box_selection z lewej strony, zrobiłem niebieską
podziałkę, ograniczyłem obszar z góry (o 3 wiersze) i nadal wszystko
było czytelne.  Nadal można było korzystać z programu.  Stąd mój zapał,
zeby to zmienić.  Nie wiem jeszcze, jak to będzie wyglądać na terminalu
80x25, ale chciałbym kontynuować tę dyskusję.  Najlepiej by było, jakby
każdy mógł mi napisać, jak sobie wyobraża stronę wizualną elmo.  Bo ja
na prawdę nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać.

Szczerze mówiąc wolałbym, aby ktoś to zrobił za mnie.  Tak, abym mógł
się zająć implementacją kolejnych protokołów, lepszą obsługą MIME,
SSLem, gpg itp.  Ale w tej chwili obecny interfejs mi najnormalniej w
świecie zawadza.  I jestem gotowy oddzielić go od prawdziwego kodu, być
może nawet usunąć większość plików.  Tylko że wtedy nie wiem nawet
kiedy mógłbym się zająć prawdziwymi uspranieniami.

rzyjontko