Re: [elmo-users] Elmo jest bezb��dne (?)

From: Szymon
Subject: Re: [elmo-users] Elmo jest bezb³êdne (?)
Date: Wed, 17 Sep 2003 23:13:02 +0200

Dnia Wed, 17 Sep 2003 20:24:30 +0200, rzyjontko napisał:

> Ma sens.  Pod warunkiem, że się skompiluje elmo z -O0.  Wystarczy w
> tym celu przekazać do configure --enable-debug.

*zawsze* kompiluję elmo tylko z dwoma flagami: O0 i ggdb, choćby dlatego
że mnie w czerwcu o to prosiłeś...

> Jak składam deba, to zmuszam kompilator do podania flagi -O3.  Źródła
> elmo pełne są bowiem całkiem malutkich funkcji, które mogą być
> rozwinięte w miejscu wywołania, a to właśnie robi kompilator jeśli
> przekaże mu się -O3.  Powinno to jeszcze przyspieszyć działanie
> programu.  Aby elmo tak się skompilowało należy wywołać configure w
> sposób następujący:
>   $ CFLAGS="-O3 -g" ./configure

Wiesz choć ostatni programik w C napisałem ze 3 lata temu (poza jednym
były to straszne banały) to przychodzi mi do głowy sporo pomysłów jeśli
chodzi o flagi kompilatora. Można zmierzyć jak duże (średnio) są małe
funkcje i zmienić standardową wartość 600 (chyba) instrukcji (chodzi o
inlinig/O3), olać frame pointer, można władować parametry funkcji do
rejestrów (trzeba przy tym oczywiście przekompilować biblioteki, ale jak
robisz paczkę to możesz wypuścić statika, będzie jeszcze szybciej, no i
stabilniej) ... pamiętam że próbowałem sporo innych rzeczy ... pamiętam
że wszędzie wciskałem (w kod) jakieś dyrektywy __cośtam__ coby pasowało
do rozm. strony, segmentu i nie wiadomo czego jeszcze. Dlaczego piszÄ™ o
rzeczach o których, jak sądzę, doskonale wiesz ? (tym bardzej że ja się
na komputerach, a tym bardziej na programowaniu nie znam) Bo mi z
pomiarów wyszło że ta cała dłubanina jak przyspieszy program o 15% to
jest fajnie... (więc O3 niekoniecznie musi elmo sensownie przyspieszyć
-- mierzyłeś?) Tym bardziej że na moim, umiarkowanie nowoczesnym
sprzęcie elmo chodzi znośnie pod valgrindem(z O0)... Nie wiem jaki jest
stan faktyczny paczek ((biorÄ™ elmo z CVS-a bo mam (*wolny*) modem i nie
chce mi się grzebać na www) ale myślę że powinieneś przygotowywać dwie:
,,szybkÄ…'' -- czyli O3 ... itp. ... itd. -- i takÄ… z O0/ggdb statycznie
zlinkowaną z bibliotekami które też są skompilowane O0/ggdb -- wtedy jak
sądzę (wiem, ignorant jestem) raporty o błędach będą sensowniejsze...

Co Ty na to ?

> Pewne listy mogą powodować błędy.  Problemy pojawiają się w listach,
> których rozmiar jest wielokrotnością rozmiaru strony (na intelach jest
> to chyba 512 bajtów).  Dodatkowo list taki musi być bez załączników.
> Postaram się to jak najszybciej naprawić.

chłe, nie zdążyłem sprostować... ja wiem tylko o że na intelach, jak
słusznie zauważyłeś jest 4k, na niektórych 64 (alpha) jest 8k i
słyszałem że na ,,czymś'' (nie pamiętam) jest 1k, o 512b nie słyszałem
-- jest może jakiś sprzęt który tak ma?

czekam na re.

pozdrawiam, szymon

ps. do kodu elmo (z rozmysłem) nie zaglądam
bo na ponowne ,,wdrożenie się w C'' nie mam czasu...
zresztą byłem w te klocki raczej kiepski...