ODP: [elmo-users] Re: Elmo na freebsd

From: rzyjontko
Subject: ODP: [elmo-users] Re: Elmo na freebsd
Date: Mon, 14 Jul 2003 19:17:01 +0100

> Co do samych bibliotek watkow to mam do wykoszytania dwie - jedna,
> ktoralinkuje sie przez -lpth a druga -lpthread.

-lpth to biblioteka poziomu użytkownika.  Nie działa dokładnie tak jak
pthread (której część implementacji znajduje się w jądrze OS) i może
doprowadzić do zagłodzenia wątku.

-lphtread to właściwa biblioteka, ale niekoniecznie w przypadku *BSD.
Gdzieś się chyba z czymś takim spotkałem, że tam powinno się linkować
właśnie z -lkthread. configure wykrywa bibliotekę w zadanej kolejności,
ale nie oznacza, że w słusznej. W *BSD bowiem mogą być dostępne
obydwie. Aby to zmienić trzeba w pliku configure.in wpisać kthread
przed pthread.

rzyjontko