[elmo-users]propozycje

From: Szymon
Subject: [elmo-users]propozycje
Date: Mon, 23 Jun 2003 16:05:58 +0200

Witam.

Mam propozycję coby wprowadzić do .elmorc zmenną która wskazywała by na
program do przeglądania maili. Elmo za bardzo kaszani... wysyłam
przykład (na końcu tego maila) (ten mój mail ze wczoraj kaszani mi się
najbardziej, zarówno pod fb jak i pod X - ami) Mogła by wyglądać (opcja)
np. tak:

set mail_viewer 'vim -R %f -c source/usr/share/vim/vim62/syntax/mail.vim'
tudzież
set mail_viewer 'less %f'

Przy okazji pojawia się pytanie co zrobić (czy elmo obsługuje coś
takiego?) by wartość zmiennej zawierała znak ' (czasem mogło by się
przydać, nie?) na chłopski rozum powinno być:

set coś $'fiu-fiu \'pip*txt\' -d \'ja to mam wymagania co ?\''

Jeszcze jedno -- była jakaś dyskusja o charsetach, moim skromnym
zdaniem można by to było rozwiązać natępująco:

-- wpierw elmo sprawdza zmienne ś. $ELMO_DEF_CHSET i $ELMO_CHSETS
-- potem przypomina sobie co było w pliku konfiguracyjnym:
    -- które ustwienie jest ważniejsze -- zmienne środowiskowe
       czy dane z pliku konfiguracyjnego
    -- plik konfiguracyjny powinien opcjonalnie zawierać:
        -- listę charsetów które można będzie wybrać
        -- klawisz wywołujący menu z charsetami (takie bardzo
           minimalistyczne menu jak przy wyborze serwerów pop)
           -- w tymże menu aktualny charset powinien być podświetlony
           -- pod X - ami można by zagospodarowć pasek tytułowy
              terminala -- niech pokazuje m.in. charset.
        -- ewenualnie klawisze zbindowane z konkrentymi
           charsetami

I jeszcze jedno -- czasem pod X - ami trzeba oszukać jakiś program i
ustawić zmienną $TERM niezgodnie ze stanem faktycznym. Należało by jakoś
przekazać elmo informację pod jakim terminalem faktycznie pracuje,
najlepiej jak by to (można było) zrobić na 3 sposoby: opcja `-T' jak w
vimie, plik konfiguracyjny i środowisko (np. TRUTERM czy jakoś tak).

pozdrawiam, Szymon.

poniżej list który zawsze się kaszani przy wyświetlaniu...
---------------           oryginał           ---------------

Dnia Sun, 22 Jun 2003 11:03:18 +0200, Krzysztof Gibas napisał:

> Też próbowałem nowszą wersję rxvt, i też nie działało. Działa tylko z
> xtermem. Nie wiem, może coś namieszałem :)

O! U mnie już wszystko działa :) [rxvt-2.7.10]
Poniżej mój .Xdefaults

Rxvt*foreground:        white
Rxvt*background:        black
Rxvt*font:              915bpl
Rxvt*loginShell:        True
Rxvt*geometry:          100x40+0+0
Rxvt*saveLines:         200
Rxvt*termName:          rxvt

cały pic tkwi w ostatniej linijce... gdyby było
nie rxvt, to różne programy (np vim 6.2.14 czy elmo)
mają kłopoty z klawiaturą...

pozdrawiam, Szymon.

---------------          /oryginał           ---------------

--------------- to co widać po przewinięciu  ---------------

> Też próbowałem nowszą wersję rxvt, i też nie działało. Działa tylko z
> xtermem. Nie wiem, może coś namieszałem :)

O! U mnie już wszystko działa :) [rxvt-2.7.10]
Poniżej mój .Xdefaults

Rxvt*foreground: nowszą white
Rxvt*background:iem, możblack
Rxvt*font:              915bpl
Rxvt*loginShell: ystko dTrue
Rxvt*geometry:defaults  100x40+0+0
Rxvt*saveLines:         200
Rxvt*termName:          rxvt

cały pic tkwi w ostatniej linijce... gdyby było
nie rxvt, to różne programy (np vim 6.2.14 czy elmo)
mają kłopoty z klawiaturą...40+0+0

pozdrawiam, Szymon.     rxvt

--------------- /to co widać po przewinięciu  ---------------

--