Re: [elmo-users] addressboook

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] addressboook
Date: Thu, 15 May 2003 19:45:31 +0200

W swoim poprzednim liście napisałeś:

> dorobić pole (dla każdego wpisu) z adresem serwera smtp z którym
> elmo ma się łączyć, wpisywanie tego za każdym razem jest nużące.
> (ja wpisuję różne serwery w zależności od tego do kogo piszę
> list, na rudym nie ma usługi ,,relay'')

A to bardzo ciekawe.  Ale mam lepszy pomysł.  Można by zrobić taką
opcję konfiguracyjną, żeby elmo łączyło się bezpośrednio z serwerem
odbiorcy.  Odszukałoby sobie rekord MX serwera i połączyłoby się z
nim?  No bo ja Ty w tej chwili decydujesz z jakim serwerem siÄ™
połączyć, żeby wysłać maila?

Nawiasem mówiąc masz strasznie skonfigurowany serwer skoro nie
przyjmuje relaya z loopbacka.  Chociaż w Twoim przypadku wystarczyłaby
zapewne obsługa sendmaila.