Re: [elmo-users] g�upotki

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] g³upotki
Date: Fri, 09 May 2003 14:17:15 +0200

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy.

Używanie emacsa do pisania listów
---------------------------------

Emacs ma ładne tryby do pisania listów.  Na dodatek potrafi kolorować
cytowane fragmenty i łamie wiersz jak należy.  Trzeba mu tylko
powiedzieć, że przy pisaniu listu ten plik jest listem.  Trzeba do
pliku .emacs dodać takie rzeczy:

(server-start)
(global-font-lock-mode 1)
(setq auto-mode-alist (cons '("elmo\-......$" . mail-mode) auto-mode-alist))

No dobra.  Wiem, że to nie jest bardzo ładne rozwiązanie, ale jakoś mi
".{6}" nie chciało działać.

Skoro emacs jest gotowy, to pozostaje tylko powiedzenie elmo, żeby z
niego korzystało.  W pliku konfiguracyjnym wpisujemy

set editor 'emacsclient +%d %f'

Trzeba tylko pamiętać, żeby mieć uruchomionego emacsa, bo emacsclient
nic nie zrobi, jeśli nie znajdzie serwera.  Poza tym wygląda na to, że
emacsclient był jakby przystosowany do korzystania z mutta, bo w
dolnym wierszu elmo wyświetla się na czas pisania komunikat
"Waiting for Emacs..."