[elmo-users] poprawki do 0.7

From: rzyjontko
Subject: [elmo-users] poprawki do 0.7
Date: Mon, 28 Apr 2003 20:41:14 +0200

Na cvsie wylądowało (od release'a) kilka poprawek, które warto mieć.
Jeszcze wczoraj usunąłem segfaulty z funkcji obsługujących folder, a
dzisiaj znalazłem błąd, który pojawiał się przy czytaniu listów, które
były napisane w Pegasus Mail.

Myślałem też już nad rozdziałem poczty (no bo głupio się tak przenosi
ręcznie każdego przychodzącego maila) i wymyśliłem, że będzie można
definiować reguły w dowolnym języku naturalnym.  Oto przykłady:

  [elmo-users]
  If TO includes 'elmo-users' and SUBJECT includes '[elmo-users]'
  then move to elmo-users.

  [elmo-users]
  Jeśli TO zawiera "elmo\-users" i SUBJECT pasuje do "elmo"
  to wrzuć do elmo-users.

Tak jak to ustalaliśmy najpierw idzie nazwa reguły w nawiasach
kwadratowych.  Potem idzie reguła i akcja.  Z ciągu leksemów wybierane
są nazwy nagłówków pisane wielkimi literami.  A w cudzysłowach idą
wzorce.  W podwójnych cudzysłowach mamy wyrażenia regularne, a w
pojedynczych ciągi liter przekształcane na wyrażenie regularne
opisujące ten ciąg liter.  Akcja to ostatni leksem przed kropką.  Na
razie mogłaby to być nazwa folderu, ale gdyby np. była poprzedzona
'|', to byłby to program, któremu trzeba list wypisać na standardowe
wejście...  Możnaby też robić coś takiego, że kropka sprawia, że na
tej regule kończymy (jeśli się dopasowała i wykonała), a średnik
powodowałby wykonywanie dalszych reguł.

Napiszcie co o tym sądzicie, czy nie wypaczyłem całej idei.  A ja tym
czasem może jakieś drobiazgi porobię.