Re: [elmo-users] rozne

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] rozne
Date: Mon, 14 Apr 2003 14:47:59 -0000

W swoim poprzednim liście napisałeś:

> Sorry za broken references, zapisalem sie z dwoch adresow.

Not e prablem, rili.

> Chyba Tobie ;) Przed chwilą pociągnąłem wersję z cvs i działa j/w, tj.
> żeby coś wysłać z elmo trzeba go zbackgroundować czy coś żeby móc
> wyedytować wiadomość ;)

Nie kumam.  Nie odpala edytora w ogóle?
set editor "emacsclient +%d %f"

> O, a co to? :)

Oooo, must have!  apt-get install alka-seltzer - najlepsza rzecz od
czasu kwaśnego mleka!!

> No, ja mam auto-fill-mode przy mutt- ;)

Ale mail-mode jest lepszy.  Bo koloruje.  A ja mam automatyczny
auto-fill we wszystkich trybach tekstowych.

> BTW jaki jest status bayesa? To może być wielki hit...

Więc na cvs'ie jest taka "mało przezroczysta" wersja.  Trzeba się
sporo natrudzić, żeby się tego pozbyć.  Zaraz to zmienię, bo mimo
wszystko wiele osób nie potrzebuje z tego korzystać (albo po prostu
nie chce).  Nawet sposób korzystania jest inny.  Inaczej będzie
korzystać osoba, która ma pocztę dostarczaną lokalnie (niektórzy nie
będą chcieli wcale), a inaczej osoba, która ściąga pocztę.  Część
ludzi nie będzie chciała z tego korzystać ponieważ algorytm jest
odrobinkę zasobożerny.  W tej chwili działa taka najbardziej naiwna
implementacja.  Algorytm już jest.  Ja u siebie mam już "podrasowane"
tablice hashujące i pracuję nad usprawnieniem zapisywania ich na
dysku.  Nie zmieni to jednak faktu, że filtr wymaga sporej ilości
pamięci.

> Na razie w muttcie jak się np. korzysta z bogofiltra trzeba
> ustawić procmailrc i trochę się pobawić. W elmo jak widać
> będzie to maksymalnie zintegrowane... nie mogę się doczekać :)))

Tak właśnie będzie.  Rozmawiałem z przyjacielem i doszliśmy wspólnie
do wniosku, że filtr, który nie jest przezroczysty dla użytkownika
albo nie będzie działał wcale, albo będzie działał bardzo słabo.
Jeśli użytkownik nie będzie musiał w nic ingerować, to jego działanie
(filtra, chociaż użytkownika też :)) będzie najbardziej efektywne.

> Więc część statycznego tekstu imvho powinna być, to ładniej wygląda.
> No i to już raczej z gettekstem.

Ależ oczywiście!